Praca biurowa staje się o wiele łatwiejsza, gdy wykorzystujemy profesjonalne akcesoria. Jednym z niezastąpionych narzędzi są zszywacze, które umożliwiają łączenie ze sobą luźnych kartek. Czym warto kierować się przy ich wyborze? I jaki rodzaj zszywacza zapewnia największy komfort?
Podstawowe rodzaje zszywaczy i zszywek
Zamawiając materiały biurowe online, warto pamiętać, że zszywacze biurowe występują w kilku różnych wersjach odmiennych pod względem parametrów i zastosowania.
Wyróżniamy m.in.: zszywacze pionowe, nożycowe, długoramienne, heavy duty i zszywacze introligatorskie. Rodzaj zszywacza należy dopasować do potrzeb.
Duże znaczenie ma także wybór właściwych zszywek. Dwa główne ich rodzaje to zszywki zwykłe (elastyczne, łatwe do wyciągania) i zszywki aktowe (grubsze, odporniejsze na wyginanie, dopasowane nawet do dużych plików dokumentów).
Zszywki różnią się:
- kształtem – dostępne są m.in. zszywki płaskie, zszywki oczkowe,
- materiałem – zszywki aluminiowe, zszywki stalowe.
Jak wybrać profesjonalny zszywacz?
Podejmując decyzję o zakupie zszywacza biurowego, warto wybierać jedynie spośród produktów najwyższej jakości. Jedynie takie zszywacze będą działać efektywnie, a spinanie dokumentów będzie szybkie i łatwe.
Jakie kwestie warto wziąć pod uwagę?
Oto kilka pytań:
- Jaka powinna być maksymalna ilość kartek, które możemy łączyć za jednym razem?
- Jaka powinna być głębokość, na którą sięga zszywacz?
- Jakie zszywanie powinien gwarantować zszywacz? Zamknięte, czy otwarte?
- Z jakimi formatami powinien radzić sobie wybrany model?
- Czy powinien posiadać nakładkę antypoślizgową?
- Jak powinien się prezentować?
Jeśli więc szukasz profesjonalnego i solidnego zszywacza, który ułatwi Ci codzienną pracę, zachęcamy Cię do sprawdzenia naszej oferty akcesoriów biurowych.